KTU biblioteka: 90 metų atvira ir dinamiška
KTU biblioteka: 90 metų atvira ir dinamiška
Kauno technologijos universiteto (KTU) biblioteka šiais metais švenčia garbingą 90-ties metų jubiliejų. [...]
Kauno technologijos universiteto bibliotekos pradžia siejama su 1923 m. sausio 1 d. Lietuvos universitete įkurta biblioteka, kurios istorinė raida ir plėtra turėjo didelę reikšmę šalies kultūros ir mokslo istorijai. Per 90 metų Biblioteka nuėjo ilgą pasikeitimų kelią, išaugdama į vieną didžiausių bibliotekų Lietuvoje, tačiau būtent pastaruoju metu tenka susidurti ir su didžiausiais iššūkiais – kaip kompiuterių ir interneto amžiuje išlaikyti skaitytojų skaičių ir jį dar pagausinti.
KTU biblioteka pagal dydį yra antra tarp Lietuvos akademinių bibliotekų (eina po Vilniaus universiteto bibliotekos), o tarp visų Lietuvos bibliotekų – penkta. Tačiau, kaip pastebi KTU bibliotekos direktorė Genė Duobinienė, knygas užsisakinėjančių ir skaitančių skaitytojų nedaugėja tiek didesnėse, tiek mažesnėse bibliotekose. Antra vertus, sparčiai auga elektroninių išteklių vartotojų skaičius, vis daugiau skaitytojų į biblioteką ateina kaip į fizinę vietą. Jie ateina dirbti interneto svetainėse, naudojasi bevieliu internetu su savo kompiuteriais, studentai renkasi atlikti grupinių užduočių. Visus šiuos pokyčius lėmė informacinės ir komunikacinės technologijos, realizuota e. leidyba, kurios rezultatas – žaibiškai plintantys e. ištekliai. Pastarieji daro įtaką studijų ir mokslo informacinės erdvės pokyčiams.
„Universiteto bibliotekai keliamas uždavinys liko kaip ir prieš dešimtmetį, pradėjus ypač sparčiai plėtotis informacijos ir komunikacijos technologijoms bei technikai – užtikrinti priėjimą prie pasaulio informacijos išteklių ir sudaryti sąlygas moksliniams tyrimams ir mokymuisi, – teigė G. Duobinienė. – Atsižvelgdama į naujus poreikius akademinė biblioteka tapo multidimensine, kintančio funkcionalumo erdve su dinamiškomis, tarpusavyje sąveikaujančiomis funkcijomis: skaitymas, spaudinių saugojimas, informacijos paieška ir gavimas susilieja į vieną daugiafunkcinę veiklą".
Anot direktorės, gerinti KTU bibliotekos darbą padeda bibliotekos tinklapyje siūloma paslauga „Klausk bibliotekininko", kur skaitytojai atsiunčia nemažai klausimų. Dažniausi – kaip prisijungti iš namų prie duomenų bazės, kaip pratęsti knygos užsakymo laiką ir pan. Bibliotekos darbuotojai džiaugiasi, kad negauna priekaištų dėl darbo laiko, paslaugų kokybės, nekultūringumo.
[...]
KTU RKT inf., 2013-01-30